Wymarzone wakacje - last minute.

Kocham słońce, lato i plaże. Przez ostatnie dwa lata, z różnych powodów nie mogłam cieszyć się moją ulubioną porą roku, a wszelkie wyjazdy były po prostu nie możliwe.  W tym roku również wszystko stało pod znakiem zapytania, do ostatniej chwili.

Oferty przeglądałam na bieżąco jednak dopiero  20 sierpnia okazało się ze od 24 oboje z moim Lubym mamy możliwość wzięcia urlopu. Późnym wieczorem rozpoczęły się poszukiwania.  Było bardzo ciężko względu na to ze byliśmy ograniczeni zarówno terminem jak i budżetem,  oprócz tego odpadły wycieczki poza strefę Schengen. W momencie zwątpienia na trafiliśmy na tygodniowy wypoczynek w nadmorskim miasteczku - Primorsko w Bułgarii.  Nie byliśmy do końca pewni czy będzie to dobra decyzja Bułgarię znamy oboje dość dobrze,  a jakby tego było mało hotel miał bardzo różne opinie.  Koniec końców zdecydowaliśmy się!  W ten oto sposób o 5 nad ranem 25 sierpnia byliśmy już w hotelu.  Z perspektywy czasu mogę opowiedzieć Ci o najważniejszych aspektach załatwiania wakacji za granicą na ostatnią chwilę.

• Musisz znać swój budżet i określić swoje wymagania dotyczące standardu hotelu, wyżywienia, czy kierunku podróży.  Weź pod uwagę,  że nawet przy wyborze all inclusive,  warto jest mieć ze sobą trochę gotówki.
  • Koniecznie upewnij się że w ramach danej oferty masz zapewniony transport z Twojego miasta oraz transfer lotnisko - hotel - lotnisko. Nie zapomnij o podstawowym ubezpieczeniu.
  • Do wszystkich opinii przeczytanych w internecie podchodź pamiętając o tym,  że nigdy nie da się dogodzić wszystkim.
  • Najlepiej będzie jeśli masz kogoś znajomego w wybranym biurze podróży.  Moim zdaniem jest to ważne, by podczas załatwiania wszystkich formalności mieć kogoś, kto krok po kroku poprowadzi za rękę.  (Ja wszystko załatwiłam zdalnie. Najpierw podczas rozmowy telefonicznej z osobą z biura upewniłam się,  że dobrze zrozumiałam wszystkie punkty danej oferty.  Później podałam jej wszystkie dane do sporządzania umowy,  która  w przeciągu 10 minut była już ma moim mailu.  Szybkie odesłanie podpisanej umowy oraz potwierdzenia wykonania przelewu.  W ten oto sposób w przeciągu  niecałych 2 godzin mieliśmy zaklepaną wycieczkę, bez konieczności wizyty w biurze.
  • Upewnij się,  że masz ważne dokumenty.
  • Upewnij się jakie wymiary i wagę mogą mieć twoje bagaże. Pakując się zwłaszcza na tygodniowy wypoczynek kieruj się zasadą minimalizmu i miniaturek.  My mając 20 kg na osobę zmieściliśmy się w 15 kg na dwie osoby. Dało nam to duży zapas na ewentualne pamiątki czy zakupy.

• Dzisiaj wiem, że była to jedna z najlepszych decyzji jaką ostatnio podjęliśmy. Wróciliśmy wypoczęci i opaleni do Warszawy, która przywitała nas chłodem i deszczem co zaowocowało katarem, ale to nie ważne. BYŁY TO NAJLEPSZE WAKACJE OD LAT!